Consent Mode V2 της Google
Το Consent Mode της Google εξακολουθεί να είναι αρκετά επίκαιρο, ειδικά τώρα που οι ιστοσελίδες και οι εφαρμογές που χρησιμοποιούν τις διαφημιστικές υπηρεσίες της Google για τη συλλογή δεδομένων για δημιουργία audiences ή remarketing πρέπει να εφαρμόσουν το Consent Mode έως το τέλος του Μαρτίου 2024.
Οι βασικές αλλαγές στο V2 περιλαμβάνουν δύο νέα consent signals, το ad_user_data και το ad_personalization κατά την αποστολή των καταστάσεων συναίνεσης στις υπηρεσίες της Google
Consent Mode: Ποια είναι η λειτουργία του;
Ο κύριος στόχος του Consent Mode είναι να συγκεντρώνει περισσότερα signals από χρήστες που αρνήθηκαν να δώσουν άδεια για τη συλλογή των προσωπικών δεδομένων τους . Στη συνέχεια, η Google χρησιμοποιεί αυτά τα signals για να δημιουργήσει μοντέλα συμπεριφοράς για τους επισκέπτες (Google Analytics 4) και τις μετατροπές (Google Ads, Floodlight, κλπ.).
Το σκεπτικό πίσω από αυτήν την τεχνική συλλογής δεδομένων από χρήστες που δεν έχουν δώσει τη συγκατάθεσή τους είναι να αποτραπεί η πρόσβαση στο browser storage τους
Με αυτόν τον τρόπο, τα cookie που περιέχουν προσωπικά δεδομένα (όπως τα διαδικτυακά αναγνωριστικά) δεν θα είναι προσβάσιμα από τις υπηρεσίες της Google η οποία θα χρησιμοποιεί τυχαία και εφημερα αναγνωριστικά
Τα δεδομένα χωρίς συναίνεση δεν εμφανίζονται απευθείας στις αναφορές της Google – αντίθετα, περνούν από μια διαδικασία μοντελοποίησης όπου διαμορφώνονται και διαμορφώνονται έτσι ώστε να μοιάζουν με το πραγματικά (δεδομένα που συλλέγονται από συναινούντες χρήστες).
Δύο ακόμη signals προστίθενται στα αρχικά signals του Consent Mode στο V2 (το ad_storage για τα cookie διαφημίσεων και το analytics_storage για τα cookie του analytics):
ad_user_data: Συμφωνεί ο χρήστης με τη χρήση των πληροφοριών του για σκοπούς μάρκετινγκ;
ad_personalization : συναινεί ο χρήστης τα δεδομένα του να χρησιμοποιούνται για επαναληπτικό μάρκετινγκ;
Αυτές οι ρυθμίσεις δεν έχουν λειτουργική επίδραση στον τρόπο λειτουργίας των tags στην ιστοσελίδα, σε αντίθεση με το ad_storage και το analytics_storage. Είναι επιπλέον χαρακτηριστικά που συμπεριλαμβάνονται στα ping στις υπηρεσίες της Google και σκοπός τους είναι να ενημερώσουν αυτές τις υπηρεσίες σχετικά με τη χρήση των δεδομένων χρήστη για διαφημίσεις.
Ως εκ τούτου, το ad_user_data και το ad_personalization είναι αφενός downstream directives για τις υπηρεσίες Google ενώ το analytics_storage & το ad_personalization είναι upstream qualifiers για δεδομένα (επειδή διαχειρίζονται ποια αναγνωριστικά παραδίδονται με τα ping).
Basic εναντίον Advanced Mode
Στο Consent Mode V2 παρουσιάστηκαν επίσης οι έννοιες του Basic Consent Mode και του Advanced Consent Mode.
Από τεχνικής άποψης, δεν είναι κάτι καινούργιο. Το Consent Mode όπως το ξέρουμε (και όπως θέλει η Google να το χρησιμοποιούμε) είναι το Advanced Consent Mode. Συνεπάγεται τη συλλογή ping δεδομένων από χρήστες που δεν έχουν δώσει την έγκρισή τους.
Θα είναι απαραίτητο το Consent Mode το 2024;
Ίσως, ιδιαίτερα εάν ασκείτε επιχειρηματική δραστηριότητα ή εάν οι χρήστες της ιστοσελίδας σας είναι υποκείμενα δεδομένων της ΕΕ.
Το 2024, πιθανότατα θα χρειαστεί να υιοθετήσετε τουλάχιστον το Basic Consent Mode για όλες τα Google tag σας.Το Basic Consent Mode πρακτικά σημαίνει ότι μεταφέρετε την κατάσταση αποδοχής συναίνεσης στις υπηρεσίες της Google με τα δεδομένα που λάβατε, καθώς συλλέγετε δεδομένα μόνο από άτομα που παρέχουν συναίνεση (το οποίο και κάνετε, σωστά;).
Τι γίνεται εάν έρθει ο Μάρτιος του 2024 και δεν έχει ενεργοποιηθεί το Consent Mode;
Αυτό παραμένει άγνωστο.
Όσον αφορά τα δεδομένα που συλλέγονται από εσάς, είναι πιθανό οι δυνατότητες δημιουργίας audiences και remarketing να περιοριστούν σημαντικά, εάν δεν απενεργοποιηθούν πλήρως.
Τα links που σχετίζονται με τις προαναφερθείσες λειτουργίες που συνδέουν το Google Analytics 4 με τις διαφημιστικές υπηρεσίες της Google επίσης δεν θα λειτουργούν.
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, δεν είναι ακόμα σαφές εάν και σε ποιο βαθμό θα επηρεαστεί η παρακολούθηση μετατροπών. Αυτή αναμένεται να συνεχίσει να λειτουργεί εν μέρει επειδή δεν βασίζεται στη συλλογή δεδομένων χρηστών, σε αντίθεση με τη δημιουργία κοινού και το επαναληπτικό μάρκετινγκ.
Εάν επιθυμείτε η ιστοσελίδα σας να γίνει συμβατή με το Consent Mode V2 της Google
Η Toastedweb συνεργάζεται ως white label με πολλές διαφημιστικές – διαφημιστές σε τέτοια τεχνικά θέμα .