Τι είναι Α/Β testing
Tο A/B testing ή αλλιώς split testing είναι μια μέθοδος σύγκρισης 2 διαφορετικών εκδόσεων της ίδιας ιστοσελίδας με σκοπό να δούμε ποια έκδοση ανταποκρίνεται καλύτερα στο σκοπό μας . Ουσιαστικά μιλάμε για ένα πείραμα όπου προβάλουμε 2 ή και περισσότερες εκδόσεις της ιστοσελίδας μας σε τυχαίο κοινό και με στατιστικές μεθόδους καταλαβαίνουμε ποια έκδοση εξυπηρετεί καλύτερα.
Πως λειτουργεί το A/B testing
Σχεδιάζουμε 2 διαφορετικές εκδόσεις της ίδιας σελίδας διαφοροποιώντας ένα μέρος της που μας ενδιαφέρει. Για παράδειγμα το μέγεθος , χρώμα και θέση του κουμπιού προσθήκης στο καλάθι του eshop μας.
Στην συνέχεια στέλνουμε το μισό κοινό μας στην μία έκδοση και το άλλο μισό στην άλλη έκδοση. Καταγράφουμε και παρακολουθούμε την αλληλεπίδραση των χρηστών στις 2 εκδόσεις και βγάζουμε ασφαλή συμπεράσματα για το ποια έκδοση αποδίδει καλύτερα
Παραδείγματα A/B testing
Τα παρακάτω παραδείγματα αφορούν test που έγιναν σε διάφορες σελίδες και δεν θεορούνται δεδομένες λύσεις για όλες τις σελίδες/
Fab online retail communit: Αναγράφοντας “Add to cart ” αντί για εικόνα αυξήθηκε το conversion κατα 49%
Makelaarsand . Η χρήση εικόνας με το επιθυμητό αποτέλεσμα βελτίωσε την εγγραφή χρηστών κατά 89%
Version A – Smiling female:
Version B – Man with “sold” sticker – Winner:
NuFACE : Η προσθήκη σε εμφανές σημείο των δωρεάν μεταφορικών αύξησε τις πωλήσεις κατά 90%
Version A – No free shipping:
Version B – “Free Shipping Over $75!” – Winner:
Διαβάστε ένα ενδιαφέρον άρθο για το ποιο χρώμα σε button αποδίδει καλύτερα