Για όσους έχουμε ασχοληθεί με την προώθηση των ιστοσελίδων , δεν φαίνεται να υπάρχει άμεσα συσχέτιση της αισθητικής μιας ιστοσελίδας με την κατάταξη. Γνωρίζουμε για al text , title , descriptions , keywords , h1 , h2 κλπ κλπ αλλά δεν έχουμε δει ποτέ κάποιο συσχετισμό με το όμορφο. Αλλά είναι σωστή αυτή η σκέψη;
Όχι. Και αυτή είναι η άποψη μας την οποία θα δικαιολογήσουμε παρακάτω.
Η Google θέλει να δίνει σωστά αποτελέσματα. Η Google τρέχει τους αλγόριθμους της με βάση τους χρήστες και όχι τους κατασκευαστές. Όταν λοιπόν μια ιστοσελίδα παρουσιάζει επισκεψιμότητα επιβραβεύεται. ( Αν βέβαια είναι νορμάλ επισκεψιμότητα ). Τα κριτήρια επισκεψιμότητας της Googleδεν είναι μόνο ο αριθμός επισκεπτών αλλά και άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά.
“It’s pretty clear that any reasonable search engine would use click data on their own results to feed back into ranking to improve the quality of search results. Infrequently clicked results should drop toward the bottom because they’re less relevant, and frequently clicked results bubble toward the top.”
Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που ενδιαφέρουν την Google ( και εμάς .. ) είναι
Click-through rate
γνωστή ορολογία και από τα GoogleAdwords , όσο και αν φαίνεται περίεργο, ο αριθμός των κλικ προς τον αριθμό των θεάσεων του siteμας παίζει ρόλο.
Dwell time
ο χρόνος που ο κάθε επισκέπτης κάθεται στην ιστοσελίδα μας.
Pogo-sticking
Αφορά τον αν ο χρήστης βρήκε με την πρώτη στην ιστοσελίδα σας το αποτέλεσμα που έψαχνε. Κοινώς πόσο εύκολα πάτησε το backγια να γυρίζει πάλι στα αποτελέσματα αναζήτησης…
Όλα τα παραπάνω , με άλλη δυναμική το καθένα , επηρεάζονται άμεσα από την αισθητική και την εμπειρία του χρήστη που δημιουργούμε. Σε προηγούμενο άρθρο με τίτλο Οι Αρχές του Gestalt –Εφαρμογή στο web design εξηγήσαμε κάποια πράγματα για την εμπειρία χρήστη. Το συμπέρασμα είναι απλό. Αν η ιστοσελίδα που σχεδιάσαμε είναι αισθητικά άρτια και δημιουργεί ενδιαφέρον στον χρήστη ώστε να πλοηγηθεί και να ακολουθήσει τα call to action που θέλουμε , τότε το Dwel time και το Pogo-sticking μας θα είναι καλύτερο.
Αν σχεδιάσουμε και σωστά το Googlesnippetπου εμφανίζεται στην αναζήτηση μας ( τίτλο , περιγραφή , url ) τότε αυξάνουμε το γενικό qualityscoreτης ιστοσελίδας μας, η Googleθεωρεί ότι έχουμε υψηλού ενδιαφέροντος περιεχόμενο. Και ότι συνεπάγεται αυτό…
Πώς είμαστε σίγουροι για ότι λέμε;
Εκτός ότι απλά είναι λογικό…
Η εταιρεία MOZ έκανε το εξής πείραμα. Ζήτησε από τους twitterfollowersτους να πραγματοποιήσουν μια αναζήτηση στη Googleγια την λέξη best grilled steak . Στην συνέχεια να μπουν στο πρώτο αποτέλεσμα και στην συνέχεια αμέσως να φύγουν από εκεί και να μπουν στο δεύτερο αποτέλεσμα και να αφιερώσουν λίγο χρόνο εκεί.
Φαντάζεστε τι έγινε στην συνέχεια;
Συμπέρασμα…
To SEO συσχετίζεται και με το πως είναι κατασκευασμένη η ιστοσελίδα μας , αισθητικά και λειτουργικά. Είμαι σίγουρος ότι σε πολλούς συναδέλφους έχει τύχει να αναλαμβάνουν ιστοσελίδες που πραγματικά χρειάζονται ολοκληρωτικό επανασχεδιασμό! Αν δεν έχετε κατασκευάσει ακόμα την ιστοσελίδα σας , συμβουλή: Βρείτε επαγγελματία .
Υλικό και φωτογραφίες πήραμε από τις ιστοσελίδες
http://www.link-assistant.com
https://moz.com/