Χρόνο με το χρόνο, η χρήση των social media αυξάνεται ραγδαία. Από το 2018, οι χρήστες παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά 9% και τώρα κυμαίνονται συνολικά στα 3,5 δισεκατομμύρια. Οι πλατφόρμες των social media εξελίσσονται συνεχώς, καθώς μεγαλώνουν, προσαρμόζονται στη συμπεριφορά του κοινού τους και ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες.
Οι διαφημιζόμενοι πρέπει να πάνε εκεί όπου βρίσκονται οι άνθρωποι, γι ‘αυτό και τα social media είναι συχνά ο καλύτερος τρόπος για να προσεγγίσετε τον κοινό-στόχο σας.
Καθώς τα πράγματα εξελίσσονται αρκετά γρήγορα, μπορεί να είναι δύσκολο να γνωρίζουμε τι είναι μια διαφημιστική εκστρατεία και τι πραγματικά αποφέρει αποτελέσματα. Σε αυτό το άρθρο, ρίχνουμε μια ματιά σε μερικές από τις τάσεις διαφήμισης στα social media και το digital marketing που βλέπουμε να αναδύονται το 2020.
Ενσωμάτωση Chatbots και Messenger
Τα Chatbots είναι γνωστά στους περισσότερους από εμάς, καθώς έχουν υιοθετηθεί από Facebook, Google και Amazon. Χρησιμοποιούνται κυρίως για αλληλεπίδραση του κοινού με την εξυπηρέτηση πελατών και είναι ιδιαίτερα χρήσιμες για την παροχή γρήγορων απαντήσεων, την αντιμετώπιση καταγγελιών ή την επίλυση τεχνικών ζητημάτων. Τα άτομα που γνωρίζουν λίγο παραπάνω από τεχνολογία φαίνεται να απολαμβάνουν περισσότερο τη χρήση τους ως ένα γρήγορο τρόπο για να λάβουν πληροφορίες.
Το 2020, οι εξελίξεις στην τεχνολογία κάνουν τα chatbots πιο έξυπνα, πράγμα που σημαίνει ότι είναι περισσότερο σε θέση να αλληλεπιδράσουν με τους χρήστες. Η αλληλεπίδραση με ένα καλά σχεδιασμένο bot είναι βολική και μπορεί να είναι μια ευχάριστη εμπειρία. Μπορούν γρήγορα να απαντήσουν σε ερωτήσεις και να παρέχουν προτάσεις.
Οι διαφημιζόμενοι πρέπει να συναντήσουν τους χρήστες τους, εκεί όπου είναι περισσότερο δραστήριοι, που είναι συχνά εφαρμογές messenger για κινητά. Προβλέπεται ότι το 80% των χρηστών smartphone θα χρησιμοποιούν εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων για κινητά / messenger ως την κύρια πηγή επικοινωνίας τους για το 2020.
Πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν πλέον δωρεάν εφαρμογές messenger για να έχουν άμεση επαφή με τους πελάτες τους. Για παράδειγμα, το WhatsApp επιτρέπει στις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα αυτή για να απαντούν δωρεάν στους πελάτες τους όλο το 24ωρο.
Υπάρχουν πλέον περισσότερες από 100.000 εταιρείες που χρησιμοποιούν chatbots και ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί.
Social Media TV
Το YouTube εξακολουθεί να είναι ένα πολύ δημοφιλές μέσο για παρακολούθηση βίντεο, ταινιών, αθλητικών παιχνιδιών κ.λπ. Πολλοί εικάζουν ότι τα Social media θα αντικαταστήσουν τελικά την παραδοσιακή τηλεόραση. Ας το παραδεχτούμε, με Netflix, Hulu, Amazon Prime και άλλες αναδυόμενες πλατφόρμες, είναι μια ισχυρή πιθανότητα.
Αυτά τα νέα «τηλεοπτικά» κανάλια θα πρέπει να ληφθούν υπόψη καθώς αναπτύσσετε τη δική σας digital marketing στρατηγική.
Το Facebook Live και το LinkedIn Live απογειώνονται
Οι Live μεταδόσεις σε Facebook, Instagram και LinkedIn χρησιμοποιούνται για να παρουσιάσουν νέα προϊόντα, να κάνουν μαθήματα DIY και να δώσουν στους ανθρώπους μια ματιά πίσω από τα παρασκήνια της εκάστοτε επιχείρησης.
Μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για εκδηλώσεις. Όταν συμβαίνει ένα σημαντικό γεγονός, πολλοί άνθρωποι συντονίζονται στα social media για να δουν τι συμβαίνει. Πρόκειται για εκδηλώσεις όπως Ted Talks, βραβεία ή Fashion Weeks και η ζωντανή μετάδοση τους επιτρέπει να παρακολουθούν τι συμβαίνει από μακριά και να συμμετέχουν στη συζήτηση.
Οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων πρέπει να στοχεύουν σε events που ενδιαφέρουν τους πελάτες τους.
Τον τελευταίο χρόνο, είναι πολύ πιο εύκολο να τραβήξετε και να δημοσιεύσετε ζωντανά βίντεο στο Facebook και το LinkedIn. Και ως απάντηση, οι θεατές μεταβαίνουν αυτόματα σε αυτά τα κανάλια για να μάθουν τι συμβαίνει. Αυτό που είναι υπέροχο για τους διαφημιζόμενους είναι ότι δεν χρειάζεται πλέον να πληρώνετε για ακριβό εξοπλισμό ζωντανής μετάδοσης. Το 2020, θα είναι πιο εύκολο να αξιοποιήσετε απλώς τα υπάρχοντα social media και να χρησιμοποιήσετε το smartphone σας για να δημοσιεύσετε events σε πραγματικό χρόνο.
Εφήμερο περιεχόμενο
Το εφήμερο περιεχόμενο είναι μια μέθοδος διαφήμισης που εμφανίζει βίντεο και εικόνες μόνο για ένα μικρό χρονικό διάστημα, όπως αυτό που βλέπετε στο Instagram Stories ή το Snapchat.
Δεδομένου ότι το περιεχόμενο είναι διαθέσιμο μόνο για περιορισμένο χρονικό διάστημα, αξιοποιεί την επιθυμία των ανθρώπων να γνωρίζουν τι συμβαίνει. Δεν θέλουν να μείνουν εκτός και νιώθουν ότι πρέπει να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες πριν αυτές εξαφανιστούν.
Αυτό ονομάζεται συνήθως FOMO – ή αλλιώς φόβος της απώλειας.
Κανείς δεν θέλει να χάσει το πάρτι ή ένα καλό αστείο. Η ίδια η φύση του εφήμερου περιεχομένου εμπνέει τους ανθρώπους να ελέγχουν συνεχώς τα προφίλ τους στα social media, ώστε να μην χάνουν το τελευταίο βίντεο από έναν φίλο ή να μαθαίνουν αμέσως τι κάνει μια αγαπημένη διασημότητα στις διακοπές της.
Μπορείτε να εκμεταλλευτείτε αυτήν την ιδέα για να αυξήσετε την επίσκεψη στην ιστοσελίδα σας. Εάν έχετε τη συνήθεια να δημοσιεύετε συνεχώς ελκυστικό εφήμερο περιεχόμενο, θα εκπαιδεύσετε τους οπαδούς σας να επισκέπτονται τα δικά σας social media σε τακτική βάση. Αν δεν το κάνουν, θα διακινδυνεύσουν να μείνουν «εκτός»- και κανείς δεν το θέλει αυτό.
Εκτός από το φόβο της απώλειας, η προσωρινότητα του εφήμερου περιεχομένου βοηθά τους χρήστες να νιώσουν πιο άνετα με αυτό. Δεδομένου ότι η ανάρτηση εξαφανίζεται μέσα σε μια μέρα, οι άνθρωποι δεν χρειάζεται να ανησυχούν για τη δημιουργία ενός πιθανώς ενοχλητικού ψηφιακού «αποτυπώματος» που θα βλέπουν όλοι για πάντα.
Social Media Listening
Έχετε παρατηρήσει ποτέ ότι όταν συνομιλείτε ή αναζητάτε κάτι στα social media, τα αναδυόμενα παράθυρα, οι προσφορές και οι διαφημίσεις αυτού του θέματος για το οποίο ψάχνετε, φαίνεται να εμφανίζονται από το πουθενά; Αυτό δεν είναι τυχαίο. Είναι μια εντελώς σκόπιμη και προγραμματισμένη στρατηγική μάρκετινγκ.
Πρόκειται για μια εξελισσόμενη τεχνολογία την οποία θα δούμε περισσότερο το 2020. Το Social Media Listening θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο στο μέλλον για τις επιχειρήσεις για να δουν ποια προϊόντα και και ποια events αποτελούν trends και αναζητούνται περισσότερο.
Είτε συζητάτε στο Twitter, στο Facebook, ακόμα και στο Instagram, η συμπεριφορά σας στο διαδίκτυο θα εμφανίζεται και θα ενεργοποιεί διαφημίσεις ή συγκεκριμένες πληροφορίες στις σελίδες σας.
Contextual advertising
Η διαφήμιση με βάση τα συμφραζόμενα / contextual advertising αναφέρεται σε διαφημίσεις που τοποθετούνται ανάμεσα σε ιστοσελίδες και social media πλατφόρμες μέσω ενός αυτοματοποιημένου συστήματος που χρησιμοποιεί λέξεις-κλειδιά σχετικές με οτιδήποτε ψάχνει ή προβάλλει ένα άτομο.
Εμφανίζει όποια διαφήμιση είναι κατάλληλη για αυτό το θέμα. Για παράδειγμα, αν ψάχνετε μια ιστοσελίδα για ταξίδια, η διαφήμιση θα εμφανίσει κάτι σχετικό, όπως πτήσεις ή καταλύματα.
Ένα καλό παράδειγμα είναι όταν υπάρχει ένα γεγονός που συμβαίνει αυτήν τη στιγμή. Όπως και με το Super Bowl, οι διαφημίσεις Pepsi θα εμφανίζονταν σε social media όταν οι άνθρωποι έψαχναν για ποδόσφαιρο ή οποιοδήποτε κοντινό θέμα που οδηγούσε στην εκδήλωση.
Η διαφήμιση στα social media θα προσεγγίσει περισσότερους ανθρώπους
Οι πλατφόρμες των social media προσφέρουν έναν φτηνό και εύκολο τρόπο διαφήμισης του προϊόντος ή της ιστοσελίδας σας σε εκατοντάδες χιλιάδες άτομα και η διαφήμιση σε αυτές τις πλατφόρμες θα γίνει ο κανόνας το 2020.
Από τον Οκτώβριο του 2017, μόνο το Facebook είχε 2 δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες και ανέρχεται σε περίπου 3 δισεκατομμύρια τώρα. Τι τεράστια αγορά!
Οι διαφημίσεις σας, στο Facebook ειδικότερα, μπορούν να προσεγγίσουν ανθρώπους σε διάφορα μέρη του κόσμου.
Ανάπτυξη LinkedIn
Η ανάπτυξη του LinkedIn το 2019 προκάλεσε μια δραματική ανατροπή στον χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ, καθώς οι άνθρωποι δεν προέβλεπαν ότι ένα επαγγελματικό μέσο αναζήτησης εργασίας θα γίνει ένας τόσο σημαντικός παίκτης στον χώρο των social media. Όμως, δεδομένου ότι πολλοί επαγγελματίες χρησιμοποιούν το LinkedIn, είναι πλέον ένα εξαιρετικό μέρος για τη διαφήμιση B2B.
Micro-influencers
Η συνεργασία με micro-influencers έχει γίνει ένα δημοφιλές συστατικό των στρατηγικών μάρκετινγκ. Στην πραγματικότητα, ο προϋπολογισμός μάρκετινγκ για αυτό το νέο μοντέλο αναμένεται να αυξηθεί κατά 67%.
Το micro-Influencer marketing αφορά τη στόχευση ενός μικρού τμήματος της αγοράς για το προϊόν ή την υπηρεσία σας και είναι φθηνότερο από την επένδυση σε ένα μοντέλο macro-influencer, όπου το κόστος της καμπάνιας είναι τεράστιο.
Ένας micro-influencer είναι κάποιος που έχει από 1.000 έως 100.000 οπαδούς και θεωρείται συνήθως ως ειδικός σε κάτι. Η ανάπτυξη σχέσης με micro-influencers μπορεί να είναι ένας οικονομικά αποδοτικός τρόπος για να κάνετε γνωστό το brand σας. Σε αντάλλαγμα με πληρωμή ή δωρεάν προϊόν, θα προωθήσουν το brand σας στους ακόλουθους τους. Οι άνθρωποι τείνουν να εμπιστεύονται τις προτάσεις από άτομα που γνωρίζουν ή τους αρέσουν, επομένως είναι μια αποτελεσματική μέθοδος για τη δημιουργία δυνητικών πελατών.
Οι άνθρωποι θα αγοράζουν προϊόντα απευθείας από το Facebook
Ο διαδικτυακός καταναλωτισμός αυξάνεται κάθε χρόνο. Οι άνθρωποι αγαπούν την ευκολία να παραγγέλνουν πράγματα από το διαδίκτυο. Ποιος θέλει να φύγει από το σπίτι του όταν βρέχει ή χιονίζει; Οι υπηρεσίες παράδοσης διευκολύνουν την αποστολή συνηθισμένων αντικειμένων στο σπίτι.
Αν συνδυάσετε την επιθυμία των ανθρώπων για ευκολία με τη χρήση των social media, τότε γνωρίζετε το λεγόμενο social media advertising.
Περισσότερα άτομα είναι πιθανό να αγοράσουν ή απλά να ελέγξουν ένα διαφημιζόμενο προϊόν σε social media πλατφόρμες.
Με τα δισεκατομμύρια χρήστες social media σε όλο τον κόσμο σήμερα, είναι λογικό τα e-shops να χρησιμοποιούν αυτήν τη λεωφόρο για την προώθηση και την πώληση των προϊόντων τους στο διαδίκτυο.
Πολλές εταιρείες αναδιαρθρώνουν επίσης τις διαδικασίες της πραγματικής διαδικασίας αγοράς, ώστε οι άνθρωποι να μην εγκαταλείπουν το καλάθι τους στη μέση της διαδικασίας αγοράς, εξασφαλίζοντας έτσι την πώληση.
Εάν θέλετε να δημιουργήσετε επικερδείς διαφημιστικές καμπάνιες στο Facebook, μιλήστε με τους ειδικούς του social media marketing.
Social Media Videos
Όλοι αγαπούν να παρακολουθούν βίντεο και η εισαγωγή του 5G θα διευκολύνει τους χρήστες να μεταδίδουν περιεχόμενο στο διαδίκτυο με ταχύτερο ρυθμό. Αυτή η εξέλιξη θα είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη στον κόσμο του online video advertising.
Οι κινούμενες εικόνες βοηθούν στη μετάδοση του μηνύματος με πολύ πιο αποτελεσματικό τρόπο. Οι άνθρωποι ανταποκρίνονται καλύτερα στο οπτικό περιεχόμενο και τα βίντεο τείνουν να είναι αυτονόητα και ελκυστικά, επομένως διευκολύνουν τον ανθρώπινο εγκέφαλο να διατηρήσει τις πληροφορίες που μεταδίδονται.
Τα βίντεο μπορούν, επίσης, να οδηγήσουν σε άμεσες πωλήσεις παρακολουθώντας τις τάσεις στην αγορά και προκαλώντας το ενδιαφέρον για τους πελάτες σας.
Τεχνητή νοημοσύνη / Artificial Intelligence
Αυτή η υπερσύγχρονη τεχνολογία βελτιώνεται καθημερινά και το όριο στην εφαρμογή του φαίνεται να είναι ατελείωτο. Ένας αυξανόμενος αριθμός εφαρμογών υιοθετεί τεχνητή νοημοσύνη και αυτή η τάση είναι πιθανό να συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια.
Η τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να τροφοδοτήσει προσαρμοσμένες διαφημίσεις που ικανοποιούν τον δυνητικό καταναλωτή στο δικό του περιβάλλον.
Ορισμένες εφαρμογές για τον καιρό έχουν εφαρμόσει ειδοποιήσεις με τεχνητή νοημοσύνη. Για παράδειγμα, εκείνοι που πάσχουν από αλλεργίες μπορούν να λάβουν ειδοποιήσεις για υψηλά επίπεδα γύρης. Καθώς η εφαρμογή συλλέγει δεδομένα, θα είναι σε θέση να ευθυγραμμίσει τις διαφημίσεις με τα ενδιαφέροντα του χρήστη.
Οι αλγόριθμοι AI μπορούν να μάθουν και, στη συνέχεια, να καθορίσουν ποιο περιεχόμενο θα χρησιμοποιήσουν και το καλύτερο μέρος για να το τοποθετήσουν. Αυτό θα βελτιώσει τις τοποθετήσεις διαφημίσεων και θα διασφαλίσει ότι οι διαφημίσεις σας προβάλλονται στα σωστά άτομα τη σωστή στιγμή.
Επαυξημένη Πραγματικότητα / Augmented Reality
Αυτή η τεχνολογία καθιστά τη διαφήμιση διαδραστική. Μία από τις πρώτες μεγάλες εταιρείες που χρησιμοποίησαν αυτήν τη νέα τεχνολογία ήταν η Ikea το 2013.
Η Ikea σάς επέτρεψε να πάρετε προϊόντα από τους καταλόγους τους και να τα σαρώσετε στο τηλέφωνό σας, επιτρέποντάς σας έτσι να δείτε πώς θα έμοιαζαν τα έπιπλα στον προσωπικό σας χώρο.
Σήμερα, η τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας αναπτύσσεται απίστευτα γρήγορα με πολλές εταιρείες να τη χρησιμοποιούν για να διαφημίσουν και να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών με το προϊόν τους. Για παράδειγμα, τα φίλτρα φωτογραφιών της Apple και το Google Sky είναι δημοφιλείς εφαρμογές που προσφέρουν εμπειρία επαυξημένης πραγματικότητας.
Native Advertising
To Native Advertising είναι μια μορφή διαφήμισης που ταιριάζει στο διαδικτυακό σας περιβάλλον και δεν είναι ενοχλητική, σε αντίθεση με τις ενοχλητικές διαφημίσεις που βλέπετε παντού και δεν μπορείτε να αποφύγετε.
Συχνά, μπορούν να εμφανίζονται ως βίντεο ή άρθρα ειδήσεων. Τα θέματα μπορεί να είναι τα ίδια με αυτά που διαβάζατε ή με παρόμοιο θέμα που έχει προσελκύσει χρήστες όπως εσείς στο παρελθόν.
Οι native διαφημίσεις είναι υπέροχες, επειδή απλά συνδυάζονται με ό,τι βλέπει ο χρήστης. Συχνά, ο χρήστης δεν συνειδητοποιεί ότι είναι πράγματι μια διαφήμιση. Και μέχρι εκείνη τη στιγμή, συνήθως δεν τον πειράζει να αλληλεπιδρά με τη διαφήμιση, καθώς είναι κοντά στο θέμα που τον ενδιαφέρει ούτως ή άλλως.
Εάν θέλετε να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας και να συνδεθείτε πραγματικά με τους χρήστες, πρέπει να χρησιμοποιήσετε τα social media. Είναι ένα αποδεδειγμένα καλό κανάλι διαφήμισης και όπως δείχνουν αυτές οι τάσεις, έχει μέλλον. Μάθετε περισσότερα για αυτές τις στρατηγικές διαφήμισης στα social media, πριν το κάνουν οι ανταγωνιστές σας.
Εάν χρειάζεστε λίγη βοήθεια για να συμβαδίσετε με τις αναδυόμενες τάσεις στα social media, αφήστε την ToastedWeb να σας προσφέρει την εμπειρία της.