Όσοι μπαίνετε το τελευταιο καιρό στα Google Analytics σας βλέπετε το μήνυμα που αναφέρει ότι
Δηλαδή η χρήση των Universal Analytics θα σταματήσει την 1η Ιουλίου.
Συγκεκριμένα:
- Μέχρι την 1η Ιουλίου θα μπορείτε να μαζεύετε δεδομένα με την χρήση του Universal Analytics
- Μετά την 1η Ιουλίου θα μπορείτε να βλέπετε τα ιστορικά σας δεδομένα για τουλάχιστον 6 μήνες. Μετά δεν θα έχετε πρόσβαση ούτε στα ιστορικά στοιχειά σας
Ποια Google Analytics χρησιμοποιώ;
Εάν τα δημιουργήσατε πριν το 2020 τότε σίγουρα έχετε τα Universal Analytics
Τι θα γίνει με τα δεδομένα μου ;
Για 6 μήνες τουλάχιστον μετά την 1η Ιουλίου θα έχετε πρόσβαση μετά δεν θα έχετε
Μπορώ να έχω και τα 2 Analytics για το επόμενο διάστημα;
Ναι. Και αυτό προτείνουμε!
Έχουν διαφορά τα 2 Analytics;
Αρκετές. Θα βλέπετε διαφορετικά νούμερα σε αρκετές παραμέτρους
Λύση για Eshop – Ξενοδοχεία
Ξενοδοχεία
Έστω ότι είστε ένα ξενοδοχείο το οποίο μετράει τα conversions και φυσικά το μέσο από το οποίο ήρθαν. 1η Ιουλίου θα σταματήσει να λειτουργούν πλέον τα script σας και λίγο αργότερα δεν θα έχετε ιστορικό. Αν είστε data driven Ξενοδοχέιο ( και θα έπρεπε να είστε ) θα χάσετε τα δεδομένα σας και τις μετρήσεις σας. Θα πρέπει ήδη να έχετε στήσει τα Google Analytics 4 σωστά ώστε να μετράνε και αυτά τα conversions σας ώστε μόλις καταργηθούν τα Universal Analytics να έχετε ιστορικό από τα GA4. Δυστηχώς οι περισσότερες εταιρείες θα ξεκινήσει διαδικασίες λίγο καιρό πριν και θα χάσει τα δεδομένα της…
Eshop
Με την ίδια λογική των ξενοδοχείων και τα eshop είναι ιστοσελίδες που μετράνε conversions. Μέσα απο τα Google Analytics Μπορείς να δεις ποιο μέσο έφερε τα περισσότερα conversions, τι γίνεται με το καλάθι , ποια προϊόντα προτιμούν και την εποχικότητα. Τα παραπάνω δεδομένα στα χέρια του Marketer σας είναι πολύ σημαντικά και διαμορφώνουν το marketing plan του. Και εδώ θα πρέπει να γίνει έγκαιρα η μεταφορά σε GA4 ώστε όταν χαθούν τα δεδομένα από το Universal Google Analytics. Όχι τελευταία στιγμή.
Αφού μπορούν να συνυπάρχουν τα 2 script δεν υπάρχει λόγος να καθυστερήσει το στήσιμο των GA4
Τι διαφορές να περιμένω με τα GA4;
Χρήστες : Στα Universal Analytics οι total users είναι to βασικό Metric ενώ στα GA4 οι active users . Και τα 2 εμφανίζονται σαν users στο report. Υπάρχει όμως η δυνατότητα να συγκρίνεις τους Active Users στο GA4 Με τους total users ώστε να βλέπεις την διαφορά.
Φίλτρα: Στα Universal analytics μπορείς να κάνεις exclude δεδομένα πχ γεωγραφικό περιορισμό, στα GA4 όχι
Αγορές: Περιμένουμε να έχουμε τα ίδια δεδομένα αλλά αλλάζει αρκετά ο τρόπος με τα οποία το συλλέγουμε ( ecommerce script )
Bounce rate: Εδώ μετράνε διαφορετικά πράγματα. Στα universal Analytics μετράνε το ποσοστό των single page sessions στα οποία δεν υπήρχε καμία αλληλεπίδραση με την σελίδα. Αν δλδ κάποιος μπει στην ιστοσελίδα σας και μείνει σε μία σελίδα αρκετά λεπτά αλλά δεν πάει σε άλλη σελίδα τότε αυτό το session θεωρείται ώς bounce. Στα GA4 είναι το ποσοστό των sessions που δεν χαρακτηρίστικαν ώς engaged sessions. “An engaged session is a session that lasts 10 seconds or longer, has 1 or more conversion events, or has 2 or more page or screen views.”
Events: Στα universal analytics έχουμε Category,Action, Label. Στα GA4 δεν υπάρχουν αυτές οι πληροφορίες.
Τι πρέπει να κάνω;
Καταρχήν θα πρέπει να εγκαταστήσεις τα GA4 άμεσα στην ιστοσελίδα σου. Εάν μετράς conversions θα πρέπει να πουν τα σχετικά script του GA4 ώστε να μετράει και αυτό τα conversion. Εάν μετράτε events σαν conversion θα πρέπει και αυτά να μεταφερθούν στο GA4 .
Ζητήστε βοήθεια
Η Toastedweb ώς data driven agency έχει ήδη στήσει αρκετά GA4 σε επιχειρήσεις . Συνεργαζόμαστε με άλλα agency για την μεταφορά των πελατών τους σε GA4 ( White Label ) και φυσικά απευθείας με πελάτες μας και πελάτες που μας προσεγγίζουν μόνο για αυτήν την υπηρεσία. Θεωρούμε εξαιρετικά σημαντικό το κομμάτι της συνέχειας στα στατιστικά δεδομένα και προτείνουμε σε όλους τους κατόχους ιστοσελίδων να μην το αφήσουν για τελευταία στιγμή.